Мода, модни тенденции, здраве, красота и лайфстайл списание и директория Fashion.bg
Рокли дантела | Българска мода
Електронен магазин за българска мода

Fashion.bg » ПР материали

ПР материалите – един начин трайно да увеличите посетителите на своя сайт

Силвия Кабаиванова

Освен очевидната полза от ПР материалите – повишаване на имиджа на стоките или услугите, които предлагате, има и друга много голяма полза, за която може би много от вас, собствениците на фирмени сайтове не подозират – увеличаване на рейтинга на вашия сайт в търсещите машини.

В днешно време все повече фирми осъзнават нуждата от стабилно Интернет присъствие с цел увеличаване на своите клиенти и партньори. Ако имате сайт, сигурно сте пробвали да го намерите по определени ключови думи в Google. Но защо не винаги успявате ? Дали вашият сайт се открива от търсещите машини и дали е оптимизиран за откриване по най-важните за вашия бизнес ключови думи ? Всяко професионално студио за уеб дизайн би трябвало да е наясно и с популяризирането на Интернет сайтове, но това не е гаранция, че то е оптимизирало и популяризирало вашия сайт. В някои случаи това се заплаща отделно от разработката и ако вие сте пропуснали да поискате тази услуга, може да се окаже, че имате сайт, но той не се посещава от никого.

Самото наличие на сайт не е гаранция за неговата ефективност. В Интернет има милиарди сайтове и без някаква форма на реклама е немислимо да очаквате, че някой ще открие вашия. Разбира се, тук под реклама можем да разбираме и редица безплатни възможност, които предлага Интернет. На първо място това е регистрацията в портални сайтове и директории, какъвто е Българският моден портал Fashion.bg. Тук можете безплатно да регистрирате своя сайт и да получите фирмен профил с информация за контакти с фирмата ви. Но в сайта има регистрирани над 2300 фирми и ежедневно се регистрират още. Ние предлагаме и допълнителни възможности, чрез които вашата фирма да бъде по-лесно забелязана сред останалите. Това е например добавянето на лого. Също така можете да поръчате VIP линк, при което вашата фирма ще бъде винаги сред първите в един или два раздела, където е регистрирана.

Друга възможност е рекламата с банер. По-този начин можете да представите своята фирма и продукти по по-оригинален и атрактивен начин. При този вариант обаче трябва да имате предвид, че се заплаща месечно или на брой показвания на рекламата и това не може да повлияе на рейтинга на вашия сайт в търсещите машини.

Google и останалите търсещи машини имат сложни алгоритми, чрез които оценяват и позиционират вашия сайт в резултатите от търсене по определена ключова дума, ако тази дума се съдържа във вашия сайт или ако в друг сайт тази дума е връзка към вашия сайт.

Първото условие една търсеща машина да стигне до вашия сайт е тя да последва линк към него от друг сайт. Ако никъде в Интернет няма линк към вашия сайт, тогава не очаквайте търсещата машина да ви открие. Можете ръчно да изпратите вашия линк към Google за индексиране, но вашият сайт ще бъде толкова по-ценен и представян на предни позиции, колкото повече връзки има към него от други места в Интернет със сходна тематика. Колкото повече са връзките, толкова по-добре. Освен това те трябва да отговарят на определени условия. Представете си, че написвате в Google думата 'рокли'. Ако произвеждате рокли вие ще очаквате вашата фирма да излезе още на първата страница. Но защо не става така ? Защо дори не можете да откриете фирмата си сред получените 377 000 резултата (цифрата е актуална към 26.02.2009). Можете да пробвате и да съкратите броя на резултатите като напишете 'производител на рокли', но тогава пак има достатъчно много резултати  (около 59 хиляди). Освен това човек може да напише вместо производител - производство. Тогава Google извежда различни резултати.

Ако не се занимавате професионално с уеб дизайн и Интернет реклама сигурно вече се чудите какви фактори отчита Google, за да позиционира сайтовете на по-предни позиции. Едно от най-важните неща е съдържанието на сайта и най-вече текста в него. Колкото по-често в текста се среща дадена ключова дума, толкова по-голям е шанса сайтът да излезе на предни позиции, но това отново не е единственото изискване. А ако вашият сайт изобилства от графика и анимация  за сметка на текста ? Такива са доста модни сайтове, които в стремежа си да са атрактивни залагат на флаш анимацията. В този случай Google може да не срещне никакъв текст в сайта и няма да "знае" какво е съдържанието му. В този случай е задължително да насочите вниманието си към популяризиране на сайта си чрез някой от другите методи, за които става дума в тази статия.

Стигаме до едно от най-важните условия за повишаване на рейтинга на вашия сайт и показването му на по-предни позиции в търсещите машини. Това са връзките към него. Защо е важно да има много връзки към вашия сайт и какви са изискванията към тях ? Връзките са важни, защото по-този начин търсещата машина оценява значимостта на вашия сайт. Когато има повече връзки към даден сайт, търсещата машина разбира, че този сайт е ценен от други хора, които са поставили връзка към него. Google високо цени връзките, поставени в сайтове с вече постигнат висок рейтинг, какъвто има Fashion.bg. Изискване за ефективността на тези връзки е те да са тематични. Това означава, че ако във Fashion.bg Google срещне връзка към вашия сайт, която се казва "производител на облекла", това ще покаже на Google, че вашият сайт е на тази тема и ще го показва на по-предни позиции пред други сходни сайтове. Но Google няма да оцени високо линка към вашия сайт за облекла, ако той е поставен в сайт за коли примерно. Важен фактор, който търсещите машини оценяват е възрастта на вашия домейн (интернет адреса на сайта ви). Колкото по-стар е той - толкова по-голяма тежест има това пред търсачките. Ако вашият сайт е създаден скоро, тогава също нямате друг изход, освен да търсите начини да поставите връзки към него в други сайтове, които са по-стари, имат същата тематика и излизат в Google по ключовите думи, към които и вие се стремите.

Ако си поръчате ПР материал във Fashion.bg, освен че множество посетители ще прочетат информацията, линкът от материала към вашия сайт ще покаже на търсещите машини, че вашият сайт съдържа информация със сходна тематика и ние сме го оценили, за да поставим връзка към него, следователно и търсещите машини ще оценят това и ще показват вашия сайт на по-предни позиции по тези ключови думи. Естествено една връзка не може да направи чудеса, но с 3-4 подходящи ПР материали с връзки към вашия сайт можете трайно да повишите неговия рейтинг и откриваемост по дадени ключови думи. ПР материалите остават завинаги в нашия сайт. За Google и останалите търсещи машини няма „стари” новини, дори колкото е по-стара дадена страница, толкова повече Google я цени (както споменахме по-горе за възрастта на Интернет домейните). Затова не мислете, че ако вашият ПР материал вече не е на първата страница на Fashion.bg той няма да бъде видян. В нашите раздели Новини и Мода и красота има връзки към всички публикации във Fashion.bg и Google „знае” техните адреси и ги показва когато сметне, че съответстват на търсените критерии.




Bridal Fashion
  • Личности
  • Модели

designer

Офелия Кънева


Заместник-кмет на Сливен
и още...
Абонамент

Абонирай се за новото в сайта

абонирай се   отпиши се

За сайта ¦ Реклама ¦ Добави сайт ¦ Условия за ползване ¦ Партньори ¦ За контакти

Онлайн магазин ¦ Дамски дрехи ¦ Рокли ¦ Дамски блузи ¦ Поли ¦ Дамски манта ¦ Дамски костюми ¦ Дамски панталони ¦ Спортни екипи

виж повече

виж повече